dinsdag, mei 17, 2005

 

Hond # 4

Wederom is de hond verdwenen en het gevoel van jammer omdat ze verdwijnen heeft nu plaats gemaakt voor nieuwsgierigheid naar waar ze dan blijven....
Vanavond moest ik werken en kreeg ik in werktijd opeens een bericht van Rick of ik langskwam om iets te bespreken over Venetie waar we in september naar toe gaan. Een onverwacht bezoek aan Rick dus, maar ik had me al voorbereid op die mogelijkheid en had alvast
hond # 4 in mijn tas gestopt voor het geval dat. Dus toen ik om kwart voor tien klaar was met mijn werk heb ik weer een hond geplaatst.

17 mei 1

En of het kunst is...? Ik ben er over aan het na denken en zal hier binnenkort ook een post aan wijden. Ondertussen sta ik natuurlijk open voor inbreng van een ieder die hier gedachten over heeft want alleen maar de vraag stellen of het kunst is roept bij mij de vraag op of er meer is dan die vraag maar ook een mening, dus kom maar op!

Comments:
Het doel van De Hondjes werken is om afstand te nemen van een burgerlijke vorm van knusheid, juist door er direct op te reageren. Het werk sluit in vorm aan op een verwachtingspatroon, maar diens betekenis blijft onplaatsbaar. De Hondjes werken zijn decorstukken voor een gezellig buurtgevoel dat nooit heeft bestaan, behalve in de beleving van de toeschouwer.
 
ik volg het met spanning. ik zeg niets over wel of geen kunst hoor. ben ik niet goed in. ik hou gewoon van honden :-) ik had vroeger poeze-beeldjes, heel veel, en toen deed ik ze weg, maar ben ze nooit helemaal vergeten, en....

kam
 
maar rick, wat jij direct reageren noemt, noem ik een bougeois spel met camp en kitsch. de tijdsperk van de ironie hebben we gelukkig samen met de jaren negentig achter ons gelaten.
jij probeert er een maatschappijkritische betekenis aan te breien, die ik er niet in zie!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?