zondag, mei 15, 2005

 

Hondjes bij de voordeur

Een vriend van me woont in een flat en ongeveer een half jaar tot een jaar geleden is daar op de begane grond een nieuwe bewoner komen wonen. Zoals het mensen eigen is probeert men van het nieuwe plekje een thuis te maken en na een paar weken trof ik vervolgens twee hele kleine hondjes aan bij haar voordeur. Beeldjes van hondjes wel te verstaan, ongeveer 5 centimeter groot. Ik vond dit zo'n mooi en bizar plaatje dat ik er natuurlijk een foto (zie hieronder) van heb gemaakt.

hondjesvoordeur

Maar daar kon het niet bij blijven. Ik bleef ze maar tegen komen op mijn weg van en naar Rick en na verloop van tijd ontstond langzaam het plan om er beeldjes van hetzelfde kaliber bij te zetten. Het zijn zulke typische beeldjes dat de situatie daar wat mij betreft echt om vroeg. Ik ben toen meteen op mijn fiets gestapt en ben naar de huishoudwinkel in de buurt gereden waar ik mijn kansen het grootst achtte om zulke beeldjes te vinden maar kwam tot de conclusie dat deze beeldjes nog helemaal niet zo goedkoop zijn, dus "even een beeldje erbij kopen" was niet echt een optie. Na verloop van tijd heeft de bewoonster haar beeldjes weggehaald maar daarmee was mijn plan nog niet verdwenen. En afgelopen koninginnedag zag ik mijn kans schoon en ben op jacht gegaan naar beeldjes van honden. Ik heb toen een mooie verzameling aangelegd van 21 beelden varierend in maat van 4 tot 31 centimeter en van allerlei soorten en verschillende kleuren, met als doel: plaatsing bij de voordeur van flat #1. En afgelopen vrijdag, ongeveer een (half) jaar later is het dan eindelijk zo ver dat het plan aan de uitvoerfase toe was. Het eerste beeld van de verzameling honden is geplaatst.

13 mei 1

Comments:
maar de oude beeldjes zijn inmiddels verdwijnen? jammer...
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?