dinsdag, juli 19, 2005

 

'helden'

Vandaag was ik bij een typische held.
Een held die held is ten koste van de ander.
Een held die er niet is omdat er wat te redden valt of omdat hij nodig is, maar omdat hij zichzelf tot de held bombardeert tegen wil en dank.
Zo'n held die dan later in het aangezicht van anderen vertelt hoe opofferingsgezind hij ten opzichte van jou is geweest.
Er zijn eigen leven/wensen/dromen voor aan de kant heeft gezet (terwijl jij daar niet om gevraagd hebt).
En nee, er niet over wil klagen, maar het nog maar eens benadrukt.
Zo'n held die denkt dat de ander daar beter van wordt....

Ik 'ken' een paar van dit soort helden. Zowel mannelijk als vrouwelijk.
En ik snap de gedachtengang niet. Hebben ze niet door dat de ander er veel meer aan heeft als de held hen (en zichzelf) met respect en zonder betutteling behandelt?

Ik heb een hekel aan die 'helden'.

Comments:
ik wil geen held om me heen
ik loop liever zelf op sokken
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?