woensdag, september 21, 2005

 

kaas

Vandaag ging ik iets maken met spinazie.
En daar moest kaas bij. Witschimmel peperbrie bij voorkeur.
Dus na zoeken en niet vinden in het schap bij de super toog ik naar de stad om de kaasboer/delicatesseman te raadplegen. Daar aangekomen vroeg ik met een groot vraagtekengezicht om witschimmelpeperbrie. De man keek moeilijk, waarna ik (bang dat ik iets doms had gezegd) uitriep;"Bestaat dat wel?!?"..."Ja, het bestaat wel, maar ik heb het helaas niet".
Na uitleg over die peperbrie en vertoon van wat de man dan wel in de vitrine had liggen kreeg ik een paar suggesties voor mijn kiezen. Jammie!
Heerlijk als je met een receptsuggestie ergens komt en men gaat dan meedenken over alternatieven. Vooral als ze je laten proeven wat de alternatieven zijn!
Ik heb verschillende kazen geproefd, allemaal in meer of mindere mate met peper en de kaas waar ik mee thuiskwam was zo lekker dat ik in de winkel al ongeduldig werd; was het eten maar vast klaar!!! Ik ben de naam alweer vergeten maar ik ga zeker terug om nog eens te vragen want ik heb in tijden niet zo lekker gegeten!

De ingrediënten voor de liefhebbers:
spinazie
alternatieve kaas voor witschimmelpeperbrie
pijnboompitten
honing
knoflook
couscous

Comments:
O heerlijk. Ik hou van dat soort winkels. Vooral als het kaaswinkels zijn.
 
Mmmm... klinkt heerlijk!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?