donderdag, september 01, 2005

 

verslaving

De laatste afgelopen anderhalve week kon ik niet zo goed in slaap vallen. Kon ik niet zo goed wat dan ook eigenlijk. Wat ik wel heel goed kon was nadenken, piekeren en me naar voelen. Om mijn hoofd te misleiden en toch in slaap te kunnen vallen ging ik dus puzzelen. Maar niet zomaar puzzelen, nee, ik werd gegrepen door de hype van dit moment; sudoku. Ik kwam er mee in aanraking bij Rick. Terwijl hij aan het computeren was had ik na een paar avonden de hypnotiserende en troostende werking van de puzzel onderkend en al vrij veel puzzels uit zijn boekje opgelost; tijd voor een eigen boekje dus...
Vorige week maandag toog ik naar de winkel en kocht daar een sudoku-boekje. Niet wetend welke ik moest kiezen kocht ik degene waarvan ik hoopte dat 'ie het makkelijkst was. Thuis aangekomen sloeg ik enthousiast mijn boekje open, staarde naar de puzzel en wist met goed fatsoen na een paar minuten 1 vijf in te vullen (als je niet snapt wat ik hiermee bedoel, klik dan toch maar op die link die ik hierboven heb geplaatst) en dat terwijl het in het boekje van Rick zo goed ging...What the...??? Bij nadere bestudering bleek dat ik in plaats van een beginnersboekje (zonder sterren) een twee-sterren-boekje had gekocht, grmbl!! Maar, oefening baart kunst, dus nu, na anderhalve week heb ik het boekje uit! En ik kan niet wachten tot de winkel morgen weer open is om een nieuwe te kopen, want ze zijn niet alleen rustgevend, hypnotiserend en ontspannend, maar ook frustrerend, vermoeiend en vooral verslavend!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?