zaterdag, oktober 22, 2005

 

de donderdag documentaire

Ik kijk niet vaak meer televisie. Het wil wel eens gebeuren dat ik in de woonkamer bij mijn huisgenoot aanschuif bij wat zij kijkt, maar meestal ben ik dan ook al na een kwartier weer verdwenen. Schreeuwende mensen op tv trek ik niet (in dat geval kan de tijd tussen aankomst in en vertrek uit de woonkamer verkort worden naar vijf minuten en soms zelfs minder) en verder heb ik er voornamelijk geen zin in om zo lang naar dat ding te staren. Mijn aandacht raakt te snel op. En ik heb geen zin om iets te zoeken wat ik wél leuk vind dus als mijn huisgenoot toevallig iets kijkt wat ik leuk vind dan is dat mooi meegenomen, maar zelf neem ik de moeite niet.

Afgelopen donderdag zat ik bij Rick op de bank. Als achtergrondgeluid had ik de televisie aangezet terwijl ik aan het internetten was (dat is ook zoiets; als de televisie in de kamer staat waar ik veel ben dan wil ik hem wel aanzetten, maar kijken doe ik desondanks niet). Na gedaan te hebben wat ik wilde ging ik maar op de bank zitten. Op hetzelfde moment startte er De Donderdag Documentaire op de tv. Zoals duidelijk mag zijn uit het voorgaande relaas kijk ik hier nooit naar, maar nu het er toevallig opstond...

En wat een geweldige documentaire heb ik vervolgens gezien zeg!
Hij bevat prachtige beelden waarvan ik me soms afvroeg of het wel echt was, zo onwerkelijk en abstract zelfs soms. En de mensen die er in voorkwamen... ik heb me over hen verbaasd. In de goede zin van het woord. Met name één vrouw en de sereniteit die ze over zich had...

Ik heb eens op het net zitten zoeken naar De Donderdag Documentaire en heb inmiddels gemerkt dat ik al best wat goede dingen aan mijn neus voorbij heb laten gaan door geen tv te kijken. Wel is het zo dat ze de documentaires een week na uitzending nog op het net streamen, dus ik zou zeggen ga deze in ieder geval kijken nu het nog kan en geniet! Dat heb ik in ieder geval wel gedaan.

De documentaire heet HAVEN, regie en scenario: Marjoleine Boonstra, Camera: Stef Tijdink, Marjoleine Boonstra, Producent: Pieter van Huystee Film en Tv.
Klik
hier als je de documentaire wilt bekijken.

Comments:
I look forward to Your visit!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?