zaterdag, oktober 08, 2005

 

Electric adults

Goed. Gisteravond was ik dus in Atak te vinden. Voor het 'electric adults'-feest. Hoewel ik me helemaal niet aangesproken voelde door de aankondiging had ik wel veel zin om weer eens lekker te dansen en nu eens niet tussen vijftien- en zestienjarigen dus... op naar Atak, eens iets nieuws uitproberen!
Ik had Eef bereid gevonden mee te gaan. Die is altijd wel in voor een avond dansen. Tegen tien uur betraden we de zaal van Atak. Na enig om me heen kijken kon ik concluderen dat Eef en ik waarschijnlijk de jongsten waren. Het was even wennen om tussen deze leeftijdscategorie te staan. Meestal is het andersom; sta je te dansen tussen meisjes van zestien/zeventien, of staat een zeventien/achttienjarige slungel je opeens te vragen of je hier wel vaker komt...

De sfeer was nu duidelijk anders. Men was hier om te dansen en een leuke avond te hebben, en niet zoals op andere avonden om gezien te worden en op partnerjacht te gaan. Eef en ik hebben van tien tot twee bijna onafgebroken gedanst op goede muziek en toen de muziek wat ons betreft wat minder werd verplaatsten we ons naar het cafe waar dj Dwars een single-bar had ingericht. Er stonden drie bakken vol met de geweldigste singletjes variërend van Michael Jacksons 'Billy Jean' tot The Smiths' 'Bigmouth'. De bedoeling was dat het publiek uit die bakken verzoekjes zou halen. Geen verzoekjes betekende geen muziek. Hier hebben we dus de resterende tijd dansend doorgebracht.

Nog wat kanttekeningen;
Sommige dertigers, veertigers en vijftigers zijn best eng als ze gedronken hebben.
Een aantal vrouwen waren bijzonder handtastelijk (lees: hardhandig en stevig vastpakkend) als het ging om het tussen dansende mensen doorlopen.
Disco is soms te langdradig.
Het rook niet naar zweet.
Het was geen gymzaal vol ochtendgymnastiekende mensen.
Wat mij betreft mag de muziek nog wel wat actueler, het was soms toch nog een beetje een trip to memorylane.

Eindconclusie: Supergeslaagde avond waar ik zeker nog een keer naar toe ga!

(voor de liefhebbers: 16 december is de volgende avond)


Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?