dinsdag, oktober 18, 2005

 

Ogen (2)

kunsttranen

Ongeveer twee maanden geleden ging ik naar de oogarts. Vorige week donderdag zat ik er voor controle. Zou de pigmentvlek gegroeid zijn? Enige andere verandering zichtbaar of voelbaar aan het oog?

De vorige keer werden er door een medisch fotograaf foto's van mijn oog gemaakt, zodat er bij controle vergeleken kon worden. De oogarts klikte een paar keer met haar muis en daar verscheen mijn oog; beeldschermgroot. Wow, dat was toch best een heftige rode vlek toen. Gelukkig zijn mijn ogen rustiger geworden. De vlek is lang zo rood niet meer en waarschijnlijk valt hij mensen nu ook niet meer op. Heb in ieder geval al weer een tijdje geen opmerkingen gehad.

Op de vraag hoe de druppels voor droge ogen me bevielen kon ik melden dat ik na een maand opgehouden was ze te gebruiken. Had in tijden niet zulke geïrriteerde ogen gehad als mét de druppels. Daarbij heb ik in die maand daaropvolgend zoveel traanvocht geproduceerd dat ik dacht dat ik geen hulp meer nodig had.

De oogarts bleek hier echter anders over te denken en schreef me nieuwe ´kunsttranen´ voor, dit keer zonder conserveringsmiddel...

Comments:
Probeer anders krokodillentranen? ;-)
 
oogproblematiek.. :( kan er over meepraten..
 
your writing is fabulous!
 
@fanny: so you can read and understand what i write???
In that case: Thanx!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?