zondag, november 06, 2005

 

kogelslingeren?

Bij ons in de buurt wonen wat kinderen waarvan ik vrij regelmatig het gevoel heb dat de ouders ergens te kort schieten/zijn geschoten. Kinderen kunnen hard zijn tegen elkaar, maar de kinderen bij mij in de buurt maken het af en toe toch wel erg bont en vanmiddag werd hier nog een heel nieuwe dimensie aan toegevoegd.

Een van de jongetjes bij ons uit de buurt heeft een hondje. Een kleine Jack Russell. Hondjes zijn leuk. Daar kun je voor zorgen, daar kun je mee rennen, daar kun je mee spelen...

Eerder deze week hoorde ik opeens een wel erg vreemde kat onder mijn raam miauwen, en toen ik mijn raam opende en naar beneden keek trof ik daar dit jongetje op zijn handen en voeten al miauwend aan, onderwijl achteromkijkend naar een vriendje die het hondje vasthield en het ophitste om vooral achter die wannabe-kat aan te gaan.

Ik vond dit een hylarisch maar ook enigszins zorgwekkend tafereel, maar so far so good.

Vanmiddag echter viel mijn mond werkelijk open en stond ik als versteend.
Samen met een vriend was ik bezig hout in zijn auto te laden. In mijn ooghoek zag ik kinderen spelen met de bladeren die uit de bomen zijn gevallen. Onder hen het jongetje met de kleine Jack Russell.
Ik liep met de vriend naar binnen om de tweede lading hout op te halen, sloeg de planken onder mijn arm en liep vast weer richting auto. En terwijl ik richting auto liep zag ik opeens het hondje door de lucht zweven.... het jongetje ontpopte zich voor mijn ogen als volleerd kogelslingeraar, echter met hondje en niet met kogelslinger...
Ik heb met open mond staan kijken... wist geen woord uit te brengen... geloofde mijn ogen niet... en het jongetje zei hoi.



En nu...weet ik niet wat ik moet doen. Ik weet niet waar het kind woont, maar dat moet niet zo moeilijk te achterhalen zijn. Echter, ik woon in een niet al te fijne buurt met niet al te aardige of zachtzinnige mensen/ouders en eerlijk gezegd vind ik het doodeng om naar deze ouder(s) toe te stappen om aan te geven wat ik heb gezien...

Suggesties?

Comments:
De dierenbescherming bellen en om raad vragen? Want dit is je reinste dierenmishandeling.
 
Meteen op het jongetje afstappen. Dan vragen of zijn ouders er van weten. En als met de ouders niet te praten valt naar de dierenbescherming! Maar ik was meteen op de jongen afgestapt. (Doe ik vaker en het is niet fijn wat je dan te horen krijgt. Maar je hebt wel meteen wat gedaan voor je gevoel)
 
we gaan met z'n twee! Ik schik me rot jesus nog even en ik ga kogel slingeren met die etter bakjes!
 
Heel hard in zijn arm knijpen, terwijl je 'm indringend aan kijkt, hem door elkaar schudden en vragen waar hij denkt mee bezig te zijn. (tegelijk).

Als je hem niet wilt aanraken, dan indringend kijken en met lage stem toespreken. Vooral zelf rustig blijven en autoriteit uitstralen.
Geef hem het gevoel dat hij voor lul staat voor zijn vriendjes..

Je kan ook met hem naar zijn ouders gaan.

Als je je niet sterk voelt: altijd samen met iemand (een man?) gaan.
 
Ik zou jongetje ook aanspreken.
Als dat niet helpt, dan is een heterdaadje de enige oplossing.
 
Het blijft wel lastig om op een goede manier deze jochies aan te spreken. Voor je het weet staat er een pap of mam voor je neus die zich hardop, in plat enschedees, afvraagt wat jij van zijn/haar kinderen moet.

Die hebben toch een hele andere definitie van sociale controle.
 
dierenbescherming, politie,
superkam, ...
ik vind het echt vreselijk om te horen, en het is al zo'n rotdag...
 
Nou ja, nou ja... Bij wijze van tegengeluid wil ik nog wel even opmerken dat het hondje een tuigje aanhad (en dus geen halsband, en dat scheelt nogal) en dat het, ik heb het aan Suusaa gevraagd, bepaald geen 50 km/uur horizontaal slingeren betrof. Kortom, het zal, hoewel echt niet tof, ook weer geen traumatische ervaring zijn geweest... En ook wil ik ik hier nog wel even bekennen dat ik het, behalve natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend heel schandelijk en afgrijselijk en meer van dat soort dingen, ook een ERG grappig verhaal vond. (In mijn fantasie-versie breekt het jongetje en passant nog even het wereldrecord kogelslingeren, helaas voor het hondje valt ie niet op de klaargelegde matras, maar op de gravelbaan.... Voor het met "swoosh-swoosh-swoosh", "fjieieieieieuw", "doefff", en "aaieuw"-geluidjes opgeleukte verhaal kunt u me altijd bellen....)
 
Zou m toch even een ongevraagd lesje: 'Hoe ga ik om met dieren' geven, maar ja, wie ben ik? (Jules)
 
@anonymous(jules): Jij bent Jules en het is fijn dat je dat er even achter zet. Jij bent toch niet ook die andere anonieme commenter die uitkijkt naar mijn bezoek, toch?
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?