woensdag, november 16, 2005

 

wachtkamer


Toen ik de wachtkamer binnen kwam zat er al een man. De man zat in een tijdschrift te lezen. We zeiden hallo.
Ik ging op mijn vaste plek zitten en pakte ook een tijdschrift. En toen begon het.
De man zuchtte,
de man smakte,
de man neuriede,
verschoof zich op zijn stoel,
legde zijn tijdschrift weg,
zuchtte opnieuw,
pakte een ander tijdschrift,
neuriede weer...

In de tussentijd probeerde ik me te concentreren op mijn tijdschrift. Telkens uit mijn korte verhaaltjes gepeuterd door weer een zucht, smak of schuifel. Me dan afvragend of deze man dat ook zou doen als ik er niet was, wat de reden zou kunnen zijn waarom hij dit deed, of hij misschien al heel lang zat te wachten en het te lang vond duren, misschien een praatje wilde maken want we waren ten slotte met z'n tweeën nu... En dan probeerde ik maar weer een nieuw verhaaltje te lezen. Waar ik vervolgens weer uitgezucht werd. Gelukkig verscheen na niet al te lange tijd de behandelaar op wie hij zat te wachten en stond hij met wat gesteun en een zucht op om de trap naar boven te nemen, waarna ik nog fijn van de rust in wachtkamer heb kunnen genieten.

(hmmm...zou ik een hekel hebben aan luidruchtige mensen...?)

Comments:
Hm, nee, ik denk dat je misschien net zoals ik erg gevoelig bent voor de dingen om je heen, daar kun je je dan niet voor afsluiten, en dus erg snel afgeleid, wat met bepaalde geluiden tijdens bepaalde bezigheden heel erg irritant is..
(ja herkenning!)
 
Overigens heb ik wel een gruwelijke hekel aan fluiters. Misschien dat neuriën ook wel bij die irritatiegrens hoort. Dat maak ik dan gelukkig niet zo vaak mee.
 
Welnee, luidruchtige mensen zijn gewoon vervelend!
 
Zulke mensen willen onbewust gewoon aandacht. Ik word er ook altijd heel erg geirriteerd van.
 
Heel irritant, vooral als je je ergens op moet concentreren.
 
Kijk, daarom ben ik nou altijd stil! :)
 
Weet je wat pas erg is? Als je aan het plassen bent in een cafe, of beter gezegd: in het urinoir-gedeelte van het toilet van een cafe :), en er komt dan iemand naast je staan, en die begint ofwel een praatje te maken in de trant van "zo, daar was ik wel even aan toe", of "dat lucht op" of iets dergelijks, ofwel (en dat is misschien nog wel erger): te zuchten en te steunen, alsof het legen van een volle blaas heel veel moeite kost en/of gepaard gaat met een aan een orgasme grenzend genot.

In zo'n situatie: bek houden (dus ook niet kreunen), en naar je penis en/of de muur staren... Eventueel mag er gespuugd worden in de pisbak. Meer niet. Elk contact met de persoon naast je moet je zien te vermijden. Klaar? (Vermijd liever ook het domme wipje met je kont naar achteren, als je je penis weer naar binnen werkt, maar dit geheel terzijde....) Handen wassen en oprotten, terug naar je bier.
 
@Rick: Hahaha, of het 'sorry-dat-ik-er-te-lang-op-zat-maar-ach-jij-en-ik-weten-allebei-wel-wat-we-daar-doen-glimlachje' van een vrouw die van het toilet afkomt, naar een andere vrouw die staat te wachten. Heb ik nooit kunnen begrijpen!
 
Wc-rollen verwisselen?
 
Dat glimlachje ken ik niet...(?) en ervaring met de pisbakpraatjes heb ik gelukkig ook niet :D maar ik weet wel dat ik er een hekel aan heb, haha. Eigenlijk is het heel vaak irritant als mensen verlegen zitten om een praatje en op de vreemdste plekken tegen je aan beginnen te zwammen over he-le-maal niets.
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?