vrijdag, november 18, 2005

 

werk

Deze week ben ik weer begonnen met werken. Ik heb afgesproken met mijn baas dat ik rustig aan begin. Dat betekent dat ik halve shifts draai. Twee uur op een avond.
De eerste week zit er nu op en ik kan zeggen dat ik het toch best vermoeiend heb gevonden. Aan het eind van de week is mijn energie echt op. Nu dus.

Wanneer mijn energie op is word ik heel gevoelig voor geluiden, geuren en mensenmassa's.
Dus je kunt je misschien voorstellen hoe blij ik word van het meisje tegenover me dat besluit dat ze niet lekker genoeg ruikt om vervolgens een flacon van het een of andere geurtje te voorschijn te toveren om zichzelf er mee te begeuren (Let wel, midden op de werkvloer!).

Om even aan de geur van het meisje te ontsnappen besluit ik het toilet op te zoeken.
Ik trek de deur open en stap een parfumwinkel-keer-tien binnen.
En het enige wat ik nu nog kan denken is: 'meisje, als je bang bent dat je stinkt, dan heb ik nieuws voor je... nu stink je pas écht!'

Tijdens het werk realiseer ik me dat ik de afgelopen week elke dag twee uur lang mensen een prettig avond heb gewenst. En normaal gesproken kan ik daar wel een voldaan gevoel uit halen, maar vanavond even niet meer.


Een prettige avond.


Wat zeg ik? Een prettig weekend! Ik ga aan de oplader.

Comments:
O wat heb ik een hekel aan die mensen met een muur van geur om zich heen. Als je stinkt, moet je je wassen...
 
* schuift oplader iets dichterbij de verwarming *

Lekker, zo?
 
@Oh!: dat gebaar alleen al geeft weer energie :-)
 
Dat ken ik ergens van! Als ik op ben word ik ook heel gevoelig. Als je me dan een mensenmassa intrekt, ben ik behoorlijk gedesorienteerd...
 
Opladen is niet verkeerd. En daar is een weekend goed voor!
 
Goed dat je van jezelf weet wanneer je aan de oplader moet. Heel veel mensen blijven zichzelf voorbij lopen.
 
Wat herkenbaar, dat extra gevoelig voor geur en geluid zijn! Dat heb ik ook, zelfs met beeld en kleur erbij. Zulke ' symptomen' zijn voor mij echt een teken dat ik het veel te druk heb gehad.
 
Hmm, wat onhandig.
Ben nog niet zo ver dat ik heb gelezen waarom je dan eerder bent gestopt met werken (lees je log van boven naar onder, zou natuurlijk veel beter onderaan kunnen beginnen ;) ), maar wel goed dat je rustig an begint!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?