zaterdag, december 10, 2005

 

Harry Potter en het verdwenen boek

Over boeken uitlenen gesproken....

Een tijdje terug leende ik 'Harry Potter'-boeken uit. Een aan A en een aan B. Aan wie welke weet ik niet precies en zie daar het probleem;


harrypotter2

Ik zit dus nu met twee keer het tweede boek en mijn eerste boek is verdwenen...

Het is natuurlijk best leuk om je tijd te verdrijven met het spel 'zoek de verschillen', wat erg goed mogelijk is met deze twee boeken. Maar eerlijk gezegd ben ik meer een voorstander van een complete verzameling. Dus van die verdwijning baal ik behoorlijk.

Natuurlijk had ik beter op moeten letten aan wie ik welk boek uitleende, maar hoe kan het nou dat iemand me dan het verkeerde boek terug geeft? Dat moet degene toch zelf ook ergens opvallen? Ik zal toch nog eens gaan vragen of men zich nog eens over zijn/haar boekenkast wil buigen want het zou een puur staaltje magie zijn als mijn eerste boek niet weer boven water komt.

Mocht u zich vervelen schroom dan niet om de verschillen te zoeken. Ondertussen ga ik het vijfde boek van Harry Potter nog eens lezen want mijn broer gaf me donderdag het zesde en toen ik daar in begon merkte ik dat het vorige boek dusdanig is weggezakt dat ik het niet meer volg en opfrissing noodzakelijk is. Dat wordt dus een fijn weekend op de bank met koekjes, thee, een deken en heel veel lezen.

Comments:
Die rechts is vast van vóór de films?

Een bijzonder geval, trouwens. Want je zou toch zeggen, dat een lener wel onthoudt welk boek hij of zij heeft geleend.

Ik maak altijd lijstjes van wat ik aan wie uitleen. Dat vind ik wel zo handig. Want vergeetachtigheid zit in een klein hoekje.

(en leuk dat ik indirect voor inspiratie zorgde)
 
@Oh!:De linkse is de 14de druk december 2000, de rechtse is de 12de druk oktober 2000. Ik weet niet of dat voor de film is, maar ik neem aan dat je die conclusie trekt vanwege het lettertype?
 
harry potter vraag om een dik vest, de verwarming op 21 en warme chocomel.

heerlijk.
 
Ja, het lettertype is duidelijk veranderd toen 'men' wist wat het lettertype van de film zou worden!
 
Ik heb pas een boek uitgelezen waarvan ik dacht dat ik hem van een bepaalde persoon had geleend. Dit was niet het geval, want zij had hem nog in de boekenkast staan. Verder navraag in mijn vriendenkring leverde ook niets op. Dus misschien heb ik hem zelf gekocht??

Tip: voortaan opschrijven aan wie je wat uitleent en van wie je wat leent.
 
En waarom kan ik nergens mijn naam intypen en ben ik anonymous :(?

*eSThER*
 
@*eSThER*: Vreemd dat je zo overtuigd kan zijn van iets dat niet klopt hé.
En ik weet niet waarom je nergens je naam in kan typen, zal wel iets aan de hand zijn met blogspot :{
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?