dinsdag, december 20, 2005

 

werk

loos

in ieder geval voor 16 uur.

Mijn jaarcontract werd namelijk toch maar niet verlengd. Er was van alles mis volgens mijn supervisor. Ik heb met open mond zitten luisteren naar wat ze me te vertellen had drie kwartier voordat mijn laatste shift er op zou zitten en ik nog steeds niet wist of ik een contractverlening zou krijgen.

Het zou een functioneringsgesprek zijn.
Met als enige minpunt dat zij mij drie kwartier voordat mijn contract afliep pas vertelde dat mijn functioneren volgens hen niet goed was. Op de vraag waarom ik dit niet eerder te horen heb gekregen zodat ik er nog wat aan zou kunnen doen was het antwoord dat ze de informatie helaas niet eerder voor handen had dan vandaag om vijf uur. Right.

En even werd mij zelfs verweten dat zij niet op de hoogte was van de afspraken die ik met een andere supervisor had gemaakt over mijn te werken uren. Tja, waarom zou je ook informatie overdragen aan een collega supervisor als het zonder communicatie zoveel 'beter' gaat.

Ik ben er niet heel erg rouwig om dat ik daar nu niet meer werk. Heel leuk was het er niet. Veel leuke collega's waren al verdwenen en er werd structureel twee maanden te laat uitbetaald (wat me nu dus mooi uitkomt), maar dat ze me recht in mijn gezicht zit te vertellen dat ik geen contract krijg om redenen die niet waar zijn... dat kost me echt moeite.

Comments:
wat een rotstreek... Je hoort het zo vaak en altijd komen ze er mee weg...

maar je zegt het zelf al: je was er niet blij meer mee met die baan. Dus

*schraapt keel*

is het misschien maar beter zo?

(meest gehate opmerking van mijn moeder, maar wel terecht, zo nu en dan)
 
God god... blijkt wederom wat een ontzettend laag bij de vloers bedrijf dat is, waar supervisors menen een kleuterklas te moeten leiden.

Gelukkig ga je snel uitwaaien. Neem je wel je zwempak mee naar Den Haag voor de nieuwjaasduik?
 
En nu?

* wil niet dat Súsaa moet gaan bedelen op straat *
 
Wat een rare werkgever... Nu maar lekker op zoek naar een betere!
 
ik weet zeker dat het goed komt!
liefs
 
In ieder geval voor 16 uur? Heb je al iets nieuws? Of bedoelde je over?
Wat een rotstreek! Dat mag toch niet zo a la last minute. Bestaat er niet een of andere wet waarin staat dat ze ruim van te voren moeten laten weten dat ze het contract niet verlengen anders word het contract automatisch verlengd? *kijkt vragend naar Oh!* (zo niet dan mogen ze dat wel eens invoeren!)
 
@anne-lise: Kijk, dat is nog eens interressante informatie!
 
Dan is het nog de vraag of je wilt blijven werken bij mensen die zo met je omgaan...
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?