woensdag, januari 25, 2006

 

slakken

Het zal van vroeger komen. Toen ik klein was en altijd met mijn vriendje het bos in ging om slakken te zoeken. Met van die huisjes.

Ik kan er niks aan doen, ik heb er een zwak voor, voor slakken.

Nou was het nooit zo dat ik ook naaktslakken kon waarderen, maar dat is sinds ik in dit huis woon veranderd. Bij het tekenen van het huurcontract kregen we de slakken er gewoon bij. Tja, en wat doe je dan als je van klein meisje dat slakken met huisjes verzamelde uitgegroeid bent tot vrouw die een huis bewoont met slakken... verzamelen!

Nu niet meer zo letterlijk als dat ik het vroeger deed, maar desondanks begint
mijn verzameling een flink aantal slakken te tellen. En ziehier mijn nieuwste aanwinst:

de nieuwste slak

En hoewel ik ze altijd buiten zet na ze gefotografeerd te hebben kon ik het met deze lage temperatuur bij deze slak niet over mijn hart verkrijgen...

Comments:
en waar woont deze nu dan? ;-()
 
Tja, zit hij nu in een doosje te verkommeren of heb je een speciaal plekje voor de slak?
 
@Kam en Petra: Ik heb hem/haar laten zitten waar 'ie zat. Mijn huis is dus nu zijn/haar huis. Is het dus toch nog een slak met een huisje :-)
 
gezellig tegen elkaar aan kruipen als het koud wordt lijkt me dan weer een wat smerige eigenschap van je goede daad
 
@Felix: euh, dat is geen smerige eigenschap van mijn goede daad, maar meer van jouw ideeen daarover...
 
als je nou een leeg slakke huis vindt kruipt ie er in en maakt daar van zijn nieuwe huis wist je dat ???
 
Zaten de slakken in de kleine lettertjes?
 
Wat leuk en veel. Jij biedt dakloze slakken onderdak in de winter. Wat ben je toch een schat! :o)
 
@Susaa: ja, klopt, slakken zijn wel interessant, maar niet als bedpartner, vind ik 8)
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?