zondag, januari 08, 2006

 

vogelgriep?

Okee, er zijn dus zieke kippen gevonden in Turkije.
En er zijn mensen gestorven door toedoen van het virus dat door deze dieren kan worden doorgegeven.

Maar wat ik nu dus al een aantal journaals achter elkaar niet snap is wat de moeite is om een kip of eend te doden alvorens hem/haar in een plastic zak te stoppen... Ik bedoel; als je hem toch al vast hebt...?

Het dieptepunt zag ik nu net;
zakken gevuld met levende kippen/eenden die dichtgebonden zijn en in diepe kuilen gegooid worden om daar onder een hoop zand levend begraven te worden....

Noem me een zeikerd, maar dat gaat me dus te ver!

Comments:
Helaas verwonderde ik me ook over dat beeld. Een goede stamp met een legerkist doet elke kip bekoelen maar zlefs die moeite zqal in de haast wel achterwegegelaten zijn.

Zou dat misschien de tactiek zijn? overal waar de camera bij is een beeld schetsen van haast terwijul er op de rest van het platteland natuurlijk kippen worden achtergehouden?
 
Nee, daar ben ik ook nog niet over uit.
Het lijkt bijna of erover is nagedacht, hè? Hmm...
 
Gaan we dat straks ook met de mensen doen die dit virus krijgen? Ik bedoel, waar gaat dit over, zoiets doe je toch niet met levende wezens!!
 
Doden kost tijd en dus geld? (Ik wil het niet goedpraten hoor ik vind het vreselijk!)
 
De kippen in Nederland hebben het niet veel beter, die groeien veelal letterlijk dood, maar dat gebeurt achter gesloten deurtjes. Over het algemeen worden dieren nu eenmaal gezien als dingen.
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?