zondag, mei 07, 2006

 

quote #4


'In een beschaving moet een mens noodzakelijkerwijze zijn driften onderdrukken.'




Freud; Das Unbehagen in der Kultur, 1930
(Volkskrant, 6 mei, Kenniskatern p.1)



Een quote die mijn vriendin wel toepasselijk vond gegeven de geschetste situatie. En ik moet zeggen dat het ook passend is bij het vorige stukje dat ik schreef. Hoewel ik aan sommige driften gehoor gaf en mijn computer twee uur langer aan liet dan gepland om een gesprek te voeren met de man van wie ik hield, is de algehele conclusie dat het onverstandig zou zijn om terug te keren naar gedane zaken.

Of, om met een andere vriend te spreken; je kunt er ook voor kiezen om niet alles tegelijk door te maken.

Gelukkig voor mijn verstandigheid zat ik dit weekend niet thuis waar de mogelijkheid tot onverstandige zaken binnen handbereik lag. Ik was verstoken van de virtuele en mobiele wereld en omringt met zon, wind, water, rust en luisterende mensen.

Met af en toe een vage onrust vanwege het te verstrijken moment tot wanneer contact gezocht kon worden waande ik mij aan zee in vakantiestemming. Ik ben uitgerust kan ik zeggen, en nu?

Nu is het tijd om af te studeren!

Comments:
Maak er wat moois van.
 
MINKE!!!!!!
Wat leuk!
Mail me even je mail adres als je wilt
 
En succes er mee! (Met het afstuderen!)
 
En, lukt het? Ik ben weer goed bezig struisvogelpolitiek te voeren... ;) maar het moet straks toch echt af..
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?