woensdag, november 23, 2005

 

haptonomie

Een half uurtje liggen.
Twee handen op mijn rug..
Twee handen op mijn benen..
Een half uurtje terugfietsen..

En dan sta ik in de supermarkt en ben opeens zooo moe!
Ik ben niet eens meer in staat om een mix voor appeltaart uit te kiezen...

Gelukkig ben ik nog wel zo helder om mijn mandje dan maar weer weg te zetten en naar huis te fietsen.
Eerst even slapen.
Een dutje doen.

En dan zie ik over een paar uur wel hoe ik die appeltaart ga bakken. Mocht iemand in de tussentijd lekkere suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen. Misschien maakt dat het winkelen dan straks makkelijker.

Comments:
Oei, ik heb precies al lange tijd niet meer naar je weblog gesurft en schrik nu dus een beetje van je 'vermoeide' posts. Gaat het wel goed met jou?
 
je kunt ook simpele flappen maken:
bladerdeegje met appelstukjes erin, wat kaneel en (riet)suiker erop. lekker!!! (en simpel)
 
nodig:
4 plakken bladerdeeg
stuk of 6/7 appels
suiker
boter
slagroom

- appels (door esther laten) schillen
- in grove stukken snijden
- klontje boter smelten
- dikke laag suiker erop
- appels erop
- gaar laten pruttelen
(kun je weer even wat anders doen)
- oven aanzetten
- appels in schaal
- 4 plakjes bladerdeeg op elkaar leggen en uitrollen
- op de appels in de schaal
- 30 minuten bakken
- esther slagroom (zonder suiker!) laten kloppen
(kun je weer even wat anders doen)
- schaal uit oven halen
- bord op schaal leggen
- omdraaien

- klaar (is je omgekeerde appeltaart)!
 
@daan: en dit alles met dank aan esther :-)
 
eej ja daar!
opgeklopte slagroom draaier!
ga effe wat anders doen!
 
Niets is lekkerder dan de appeltaart van de AH! Kant en klaar. :)
 
@ kruk: grapje! hi hi

weet je wat! ik maak een keer zo'n omgekeerde appeltaart voor jullie.. en dan klop ik natuurlijk zelf de appels en dan schil ik ook zelf de slagroom...
 
@Oh!: De mijne is lekkerder! proeven?
 
@daan: Wij helpen je natuurlijk wel he, werkloos toekijken in de keuken da's niks voor ons!
 
Appel-kruimel zelf bakken is het allerlekkerst. Heb je weer energie nu?
 
ik kan vast ook heel goed appels kloppen!
 
En? Appeltaart gebakken?
 
@Buitel, Esther en Petra: Ik heb een appeltaart gebakken, mijn eerste, en hij is heel goed gelukt :-) En dat dutje heeft wel bijgedragen in energie. Ik ben altijd erg moe na een haptonomiebehandeling en moet sowieso spaarzaam zijn met mijn energie, maar al met al wordt het steeds een beetje beter. Ik heb gewoon wat geduld nodig. Thanx for asking!
 
gefeliciteerd!!! really cool, je eerste appeltaart man, jeuheuj jeuheuj
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?